На ринок виходять кращі за літій-іонні акумулятори

Компанія Power Japan Plus спільно з Університетом Кюсю створила гальванічний елемент здатний до перезаряджання, обидва електроди якого складаються з органічних сполук. За словами розробників, акумулятори нового типу здатні заряджатися в двадцять разів швидше, ніж літій-іонні. Швидкісна перезарядка батарей допоможе зробити електромобілі популярнішими. Наприклад, Nissan Leaf зможе відновити повний заряд всього за дванадцять хвилин (замість чотирьох годин), а потужніший Tesla Model S – за сорок дві хвилини.

Акумулятор Ryden для електромобілів
З акумуляторами Ryden електромобілі отримають більший запас ходу (зображення: powerjapanplus.com).

Через переважання вуглецю у складі обох електродів новинка дістала назву “Подвійна вуглецева батарея” Ryden. Основною сировиною для їх виробництва служить бавовна. Щільність енергії на одиницю маси у нових джерел живлення порівнянна з літій-іонними акумуляторами, а стабільність параметрів і розрахунковий термін експлуатації набагато вищі.

Робоча напруга цих акумуляторів трохи більше чотирьох вольт. Значить, для живлення потужних споживачів необхідно об’єднувати у батарею меншу кількість таких елементів.

Розряджати їх можна повністю без ризику безповоротної втрати ємності, що підвищує час автономної роботи і спрощує обслуговування. Елементи Ryden слабо нагріваються в процесі роботи, тому мають низьку небезпеку займання і не вимагають громіздких систем активного охолодження. Крім того, “подвійні вуглецеві” батареї витримують три тисячі циклів перезарядки проти тисячі у більшості літій-іонних.

Цикли заряду-розряду
Цикли заряду/розряду в літій-іонних і “подвійних вуглецевих” акумуляторах (зображення: e700.cn).

Особливо відзначається, що випуск акумуляторів Ryden не вимагає значних змін в існуючих виробничих лініях. Їх виготовлення повинне обходиться дешевше, ніж літій-іонних, оскільки для “подвійних вуглецевих” батарей не потрібні складні системи безпеки.

“Кращі з сучасних елементів живлення зробили великий крок вперед відносно продуктивності, але досягнуто це було шляхом компромісу з вартістю, надійністю і безпекою, – пояснює технічний директор Power Japan Plus Канаме Такея. – Подвійні вуглецеві акумулятори Ryden урівноважують цей баланс, демонструючи перевагу параметрів в кожній категорії”.

Окремо відзначається, що утилізація відпрацьованих елементів живлення Ryden створює меншу небезпеку забруднення довкілля, оскільки усі основні компоненти в них піддаються біологічному розкладанню без утворення токсичних речовин.

Професор Хімії тримає прототип нового акумулятора
Професор кафедри прикладної хімії Університету Кюсю Тацуме Ісіхара тримає в руках прототип “подвійного вуглецевого” акумулятора типорозміру 18650 (фото: powerjapanplus.com).

Випуск акумуляторів Ryden типорозміру 18650 (використовуваних у тому числі в ноутбуках) почнеться вже цього року на базі власного заводу в Окінаві. Це дозволить компанії задовольнити попит на ринку надійних елементів живлення з високою щільністю зберігання енергії. Планується, що першими замовниками стануть також виробники медичних приладів і засобів зв’язку. Для мобільної техніки і потужніших машин (таких як електротранспорт) Power Japan поки не стане випускати акумулятори самостійно. Замість цього буде розроблена бізнес-модель ліцензування за поданням відповідних технологій стороннім виробникам джерел живлення.

Деталі влаштування нових акумуляторів поки не розголошуються. Детальні відомості про “подвійні вуглецеві батареї” будуть представлені співробітниками Power Japan Plus у кінці травня на щорічній конференції з електротранспорту, яка пройде в Індіанаполісі.

Також нагадаємо, що зовсім недавно SciTech вже писав про ще один новий тип акумуляторних батарей, який представила Ізраїльська компанія StoreDot, і який невдовзі може прийти на зміну літій-іонним акумуляторам, що використовуються у смартфонах. Показаний прототип батареї для смартфона Samsung Galaxy S4 повністю зарядився менш ніж за 30 секунд!

Першоджерело

Написати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *