NASA відкриває доступ до коду свого програмного забезпечення

Сторінка з каталогу відкритого програмного забезпечення NASA

Національна аерокосмічна агенція США – NASA – відкриває доступ до програмних кодів власних комп’ютерних програм. В каталозі, який надає агенція, кожен може знайти програми керування орбітальними телескопами, обміну повідомленнями з міжнародною космічною станцією, управління транспортними засобами, підтримки життєдіяльності екіпажу космічних човнів, керування потоку рідкого кисню в силовій системі ракет тощо. Окрім комп’ютерних програм суто космічного застосування є також й такі, які стосуються буденних земних справ: системи контролю виконання проектів, обліку персоналу, навіть гра в хрестики-нулики. Загалом кількість записів каталогу перебільшує тисячу.

Доступ до програмного забезпечення надається безкоштовно. Все що вам потрібно зробити – це зв’язатись із людиною, яка відповідає за той або інший проект (контактні дані можна знайти в каталозі). ПЗ розповсюджується частково за відкритими ліцензіями, частково за ліцензіями NASA. Також деяке ПЗ обмежено у використанні територією США.

Ініціатива орієнтована як на великі компанії (проектом вже зацікавились такі гіганти як Боінг та Локхед), так і на малий бізнес та окремих користувачів. Наступним кроком агенції буде створення онлайн бази даних ПЗ, яка буде доступна для індексування пошуковими системами.

Керівник проекту повідомляє, що каталог було вже завантажено тисячі разів. Наразі йде робота з аналізу активності користувачів, які замовляють те або інше ПЗ, з метою більш детального визначення цільової аудиторії.