Новий магнітний літф рухається і вертикально, і горизонтально

Новий магнітний літф рухається і вертикально, і горизонтально

Німецька інженерна компанія ThyssenKrupp представила новий ліфт MULTI. Для пересування він використовує не трос, а лінійні двигуни, встановлені в рейках, розташованих на стіні шахти. Іншими словами, це маглев-ліфт, на зразок швидкісного поїзда на магнітній подушці або системи вакуумного пересування Hyperloop.

Інша особливість ліфта MULTI – його здатність пересуватися не тільки вертикально, але й горизонтально. Коли ліфт зупиняється на поверсі, кругла рейкова платформа може повернутися під ним за годинниковою стрілкою, завдяки чому ліфт поїде боком, повідомляють на сайті компанії.

ThyssenKrupp провела тестування ліфта в експериментальній 246 метровій вежі, побудованій в Роттвейлі (Німеччина). Перше замовлення вже надійшов від компанії OVG Real Estate, яка планує впровадити MULTI в берлінському хмарочосі East Side Tower.

На думку інженерів, нова ліфтова система скоротить час очікування для пасажирів, дозволить об’їжджати затори і пересуватися між різними «крилами» будівлі без необхідності спускатися в лобі. Більш того, MULTI дозволить архітекторам проектувати будівлі з новими формами.

Наприклад, в хмарочосах є обмеження по максимальній висоті, на яку може піднімати ліфт – 550 метрів. Вище цієї позначки залізний трос стає настільки важким, що для противаги необхідно встановлювати ще один трос, який буде тягнути попередній, або робити пересадки на шляху до останнього поверху.

Поворотний механізм ліфта MULTI
Поворотний механізм ліфта MULTI.

З такою проблемою, наприклад, зіткнулися будівельники хмарочоса Jeddah Tower в Саудівській Аравії, який повинен стати найвищою будівлею світу (1 км). Хоча компанія Kone планує цю проблему технологією Ultrarope – тросом, виготовленим з вуглецевого волокна з покриттям, яке захищає від тертя. Він в сім разів легше залізного і служить в два рази довше.

Незважаючи на всю свою витонченість і футуристичність, MULTI поки ще занадто дорогий для масового застосування. Його ціна у 5 разів більша ніж ціна традиційного ліфта з тросами.

Першоджерело

Написати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *