Новий завод Audi почав переробляти вуглекислий газ в синтетичне дизельна паливо

Представники німецької компанії Audi повідомили, що їх дослідницький міні-завод виробив першу партію синтетичного дизельного палива «e-diesel». В якості сировини для отримання синтетичного палива виступає вуглекислий газ (CO2). Подальший розвиток такої технології може значно підвищити раціональність використання природних ресурсів і, в свою чергу, покращити екологічну обстановку.

Новий завод Audi почав переробляти вуглекислий газ в синтетичне дизельна паливо

Новий міні-завод розташований поблизу міста Дрезден, його будівництво почалося на початку 2012 року за підтримки Міністерства освіти і наукових досліджень Німеччини. Наразі він не може похвалитися великими масштабами виробництва – в місяць виробляється всього близько трьох тисяч літрів синтетичного палива. Однак завод з самого початку будувався як дослідницька установка і є свого роду полігоном для випробування технологій переробки, а не повноцінним комерційним заводом.

Для переробки вуглекислого газу в синтетичне паливо використовується досить складний процес, який включає в себе нагрівання води до 800°C для перетворення її в перегрітий пар, а також використання високотемпературного електролізу для розщеплення води на водень та кисень. Такий процес обраний через свою більшу ефективність порівняно з іншими способами розщеплення води. Це дозволило підняти загальну ефективність перетворення електричної енергії в хімічну енергію водню до 70% рівня.

Отриманий в процесі електролізу водень вступає в реакцію з вуглекислим газом, утворюючи суміш рідких вуглеводнів. Ця суміш, названа «blue crude», виступає сировиною, з якої шляхом хімічних перетворень можна виготовляти синтетичне дизельне палива, синтетичний бензин або авіаційний гас.

Згідно наявної інформації, новий міні-завод Audi використовує лише енергію, отриману з екологічно-чистих джерел. Станом на сьогодні більшість потрібного для роботи вуглекислого газу постачається з найближчих підприємств біохімічної промисловості, але значна частина його береться прямо з атмосфери за допомогою технологій, розроблених швейцарською компанією Climeworks. Поступово доля добутого з атмосфери вуглекислого газу збільшуватиметься, аж доки завод повністю не перейде на його використання.

Першоджерело

Коментарі

  1. Анатолій! 26/04/2015 Відповісти

Написати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *