Очищенням водойм займеться автономний плавучий робот на мікробному пальному

Плавучий робот на мікробному пальному не потребує дозаправки Дослідники з Бристольського університету, Університету Західної Англії і Бристольської роботехнічної лабораторії працюючи разом змогли створити невеликого водоплавного робота, який може похвалитися не тільки незвичайною конструкцією, а й неймовірно довгою автономністю. Все завдяки способу отримання енергії – з води по якій плаває, а точніше з мікробів, які в свою чергу отримують все їм необхідне із води.

В основі робота лежить гребний механізм з двома веслами і системою прокачування води, всередині якої розташований спеціальний елемент, який за допомогою мікробів очищає воду і виробляє електроенергію, котра заряджає конденсатор. На воді робот утримується завдяки чотирьом закріпленим на корпусі поплавцям.

Енергетична система робота основана на так званому мікробіологічному паливному елементі (Microbial Fuel Cell, MFC). Такі паливні елементи виробляють електроенергію, що складається з електронів, які є продуктом “окисно-відновних хімічних реакцій, які складають основу електрогенетичного анаболізму деяких видів бактерій”. Простіше кажучи, бактерії харчуються органічними матеріалами, яких вдосталь у воді, виробляючи вільні електрони.

Під час руху робот відкриває заслінки камери і набирає в неї воду, змахнувши веслами 10 раз за 10 секунд. Після цього камера закривається на 3 хвилини і робот «перетравлює» набрану воду, а далі заслінки відкриваються і робот рухається далі. Так як робот не потребує зовнішніх джерел енергії, то теоретично може безперервно працювати до повного зношення механізмів.

Цікаво й те, що за кожне забирання води робот виробляє майже на джоуль більше енергії, ніж йому потрібно для повторного повторення процедури. Більше того, дослідники впевнені, що шляхом оптимізації елементів конструкції їм вдасться зробити його ще більш енергоефективним, що дозволить встановити на нього додаткове обладнання, наприклад для керування ним. Завдяки цьому можна буде створити цілу армію таких роботів, які координуючи свої дію очищатимуть водойму.