Побудовано з розмахом: міжнародний аеропорт Кансай

«Побудовано з розмахом» – серія статей від сайту SciTech, в яких ми розповімо про грандіозні споруди сучасності. Величезні річкові дамби, простягнуті на кілометри мости, неймовірні підводні тунелі, напрямлені в небо хмарочоси, величезні водозахисні бар’єри, кілька кілометрової глибини шахти та багато інших споруд, про існування яких ви і не підозрювали. Сьогодні мова піде про перший аеропорт у світі, який побудований посеред моря на… штучному острові!

Міжнародний аеропорт Кансай

Швидший розвиток одного із фінансових центрів Японії, мегаполіса Осака, змусив керівництво цього регіону прийняти рішення про побудову нового міжнародного аеропорту.

Але в тамтешніх умовах задовольнити критерії розташування аеропорту, який повинен розміститися в зручному для пасажирів місці, а також не заважати місцевим жителям своїм шумом, було зовсім не просто. Враховуючи гірський ландшафт і велику густоту заселення даного регіону, було прийняте просто неймовірне рішення – будувати міжнародний аеропорт прямо посеред моря.

Так, в 1987 році в Осакській затоці почалося будівництво грандіозної споруди, – острова розміром 4×1.2 кілометра, який стане фундаментом для Міжнародного аеропорту Кансай. Першим кроком було встановлення по периметру майбутнього острова бетонних блоків, і зайняв цей етап цілих 2 роки.

Після задання загальних контурів вантажні судна почали звозити і засипати ґрунт на місце майбутнього аеропорту. Паралельно з цим йшло трамбування насипаного та відкачування води.

На побудову острова знадобилося близько 180 мільйонів кубічних метрів ґрунту. Для порівняння скажемо, що цього вистачило б на побудову 70 єгипетських пірамід. Так багато ґрунту знадобилося і по причині просідання майбутнього острова, тому його насипали висотою 30 метрів над рівнем моря.

Міжнародний аеропорт Кансай фото

Тільки через 4 роки після закладання острова, в 1991 році, почалося будівництво будівель самого аеропорту та злітної смуги. Термінал, як і весь проект, являє собою не менш грандіозну споруду. Його довжина сягає 1,7 кілометра, а висота рівна триповерхвомому будинку. Це найдовший термінал аеропорту у світі.

Завдяки спеціальній форм даху, у вигляді крила, термінал може протистояти руйнівні силі тайфунів, при яких швидкість вітру може сягати до 300 км/год. Крім того, через можливість нерівномірного просідання ґрунту, будівля терміналу підтримується опорами, під які в разі необхідності підкладається різна кількість металевих пластин. Таке рішення допомагає терміналу аеропорту не отримувати ніяких пошкоджень.

Взагалі, просідання ґрунту було головною проблемою для майбутнього аеропорту. Досі в інженерів було мало досвіду будівництва настільки масштабних остовів, а тому точно прорахувати просідання було неможливо. В результаті, тільки за перші 5 років висота острова зменшилася на 8 метрів! На щастя далі просідання майже зупинилося і замість 50 сантиметрів в рік (з 1994-го) знизилося до 7 сантиметрів (2006-й).

Власне 1994 року міжнародний аеропорт Кансай і був відкритий. До того часу, крім терміналу вже була побудована злітно-посадкова смуга та 3,75-кілометровий двоярусний міст (6 смуг для автомобільного руху на верхньому ярусі і дві залізничні колії на нижньому), що з’єднав аеропорт з суходолом.

Міжнародний аеропорт Кансай - термінал

Але на цьому історія не закінчилася. Завдяки успішності проекту і потребі розширення керівництво проекту прийняло рішення про будівництво другої злітно-посадкової смуги для Міжнародного аеропорту Кансай. Так в 2003 році, в двохстах метрах від першого острова, почалося будівництво другого, ще більшого острова. Завдяки раніше набутому досвіду та використанню новіших технологій будівництво пройшло набагато швидше і друга злітно-посадкова смуга довжиною 4 кілометри була відкрита осінню 2007 року.

Хоча будівництво всього аеропорту Кансай обійшлося в 15 мільярдів доларів, проект повністю виправдав сподівання і відмінно справляється з покладеними на нього завданнями. Про успіх говорить і те, що Міжнародний аеропорт Кансай без жодних пошкоджень витримав природні катастрофи 2011 року.

Однак це також пояснюється і його місцем розташування: від цунамі аеропорт закритий півостровом Кіі, а епіцентр землетрусу знаходився на значній відстані від нього.  Як би там не було, але факт є фактом: аеропорт повністю справляється навіть з підвищеним навантаженням, яке лягло на його плечі після закриття Токійських аеропортів Наріта і Ханеда.

На цьому наша розповідь про грандіозну споруду сучасності, Міжнародний аеропорт Кансай, завершується. Якщо ви бажаєте більше дізнатися про це сучасне диво світу і побачити як його будували – подивіться документальний фільм від National Geographic – “Мегаспоруди: Міжнародний аеропорт Кансай”.

Документальний фільм “Мегаспоруди: Міжнародний аеропорт Кансай”

Написати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *