Побудовано з розмахом: найбільші мости у світі

Найбільші мости у світі фото

«Побудовано з розмахом» – серія статей від сайту SciTech, в яких ми розповімо про грандіозні споруди сучасності. Величезні річкові дамби, неймовірні підводні тунелі, простягнуті на кілометри мости, напрямлені в небо хмарочоси, величезні водозахисні бар’єри, кілька кілометрової глибини шахти та багато інших споруд, про існування яких ви і не підозрювали. Сьогодні мова піде про найбільші у світі мости!

1. Міст віадук Мійо – найвищий транспортний міст

Віадук Мійо – це найвищий автомобільний міст у світі, який простягся над долиною річки Тарн у Франції. Названий на честь розташованого поблизу міста Мійо, цей міст сягає висоти в 343 метри, що на 37 метрів більше ніж висота знаменитої Єйфелевої Вежі і лишень на декілька метрів нижче не менш знаменитого Емпайр Стейт Білдінг.

Найвищий у світі міст віадук Мійо
Найвищий у світі міст віадук Мійо (фото Michael Lindley).

Будівництво цієї грандіозної споруди тривало більше трьох років, а вартість моста на кінець будівництва (2004 рік) склала понад 400 мільйонів євро. При споруджені моста Мійо будівельники використали новий на той час для таких масштабів підхід: дорожнє полотно тягнули відразу з обох сторін, з’єднуючи секції одну за одною.

Оскільки довжина секцій сягає цілих 342 метри, для можливості їх настилу довелося використовувати спеціальну техніку: між головними опорами встановлювалися додаткові тимчасові опори, які не дозволяли сталевому дорожньому полотну зігнутися. Аби тимчасові опори не впали під час «штовхання» дорожнього полотна вперед, на них встановлювалася спеціальна гідравлічна система.

Для контролю точності спорудження моста Мійо будівельники використовували систему GPS та спеціальні лазерні «лінійки».  Такий підхід дозволив будівельникам зводити опори моста та з’єднувати його секції з точністю до міліметрів. В результаті навіть скептики, котрі до останнього не вірили у можливість спорудження цього мосту, були змушені змінити свою думку.

При довжині 2 460 метрів, висоті в 343 метри, вазі понад 36 000 тон міст Мійо має ще й незвичну форму: цей вантовий міст виконаний не по прямій лінії, а у формі півкруга радіусом в 20 кілометрів. Це дозволяє водіям краще бачити дорожню обстановку, а також робить «ілюзію безкінечності» мосту для того, хто по ньому їде.

Міст Мійо - ілюзія безкінечності мосту
Міст Мійо – ілюзія безкінечності мосту (фото Lucryso).

На останок зазначимо, що мосту Мійо належить відразу три світові рекорди: найвищі у світі опори (244.96 та 221.05 метра); найвища вежа мосту у світі (мачта на опорі P2 досягає висоти 343 метри); найвищий дорожній настил автомобільного моста у світі (270 метрів). За останнім показником його перевершує лише Королівський Міст в Ущелині Колорадо,  – це пішохідний міст через Річку Арканзас дорожній настил якого розмістився на висоті 321 метри і вважається найвищим мостом у світі.

2. Дан’ян-Куньшаньський віадук – найдовший міст

Дан’ян-Куньшаньський віадук – цей міст по праву вартий звання найдовшого мосту у світі. Це залізничний міст довжиною 164.8 кілометра, який є частиною Пекін-Шанхайської високошвидкісної залізничної дороги. Він розташований на сході Китаю, між містами Нанкін і Шанхай, а його будівництво тримало майже чотири роки, з 2008 по 2011 рік.

Найдовший міст у світі - Дан'ян-Куньшаньський віадук
Найдовший міст у світі – Дан’ян-Куньшаньський віадук (фото Edward Zhao).

Оскільки при такій довжині об’єм роботи був просто колосальний, то будівництво велося відразу з двох сторін. На спорудження мосту було витрачено 2.5 мільйони кубічних метрів бетону та 500 тисяч тон сталі. Зводили цю споруду близько 10 тисяч робітників. Вартість проекту на момент закінчення склала чималих 10 мільярдів доларів.

Зазначимо, що при довжині мосту в 164.8 кілометра лише 9 кілометрів його знаходиться над водою, а найбільшою водоймою, яку перетинає Дан’ян-Куньшаньський віадук є невелике озеро Янчен.

3. Цзяочжоу Бей Бридж – найдовший надводний міст

Цзяочжоу Бей Бридж – найдовший у світі міст серед тих, що пролягають над водою. Його побудували для прямого сполучення китайських міст Ціньдао та Хуандао, між якими розташована величезна затока Цзяочжоу. Довжина мосту становить 42.5 кілометри, що більш ніж на 6 кілометрів більше ніж мав попередній володар цього рекорду (міст Хуанчжоу довжиною 36 кілометрів).

Цзяочжоу Бей Бридж - найдовший надводний міст
Цзяочжоу Бей Бридж – найдовший надводний міст у світі.

Маючи шість смуг для руху міст Цзяочжоу Бей Бридж може щоденно пропускати до 30 000 автомобілів. Після завершення будівництва у 2011 (тривало 4 роки) час, за який можна добратися з одного міста в інше скоротився з декількох годин до 20 хвилин.

Підтримку 42-кілометрового мосту, на будівництво якого було витрачено 450 тисяч тон сталі та 2.3 мійона кубічних метрів бетону, забезпечують 5 200 опор. Як і в двох попередніх випадках, міст будувався відразу з двох сторін, а кількість задіяних в цьому процесі робітників також сягнула 10 000 людей.

Інженери, які розробляли цей міст, запевняють, що Цзяочжоу Бей Бридж здатен витримати землетруси силою до 8 балів, тайфуни і навіть зіткнення з судном водотоннажністю до 300 000 тон. Однак такі характеристики і розрахована витривалість мають свою ціну – вартість будівництва мосту склала понад 2.3 мільярди доларів.

Варто згадати, що найдовший у світі міст Цзяочжоу Бей Бридж має одну особливість: на ньому присутні багаторівневі розв’язки, а посередині нього створено штучний острів, на якому можна зупинитися та відпочити від поїздки.

Найдовший у світі надводний міст
Найдовший у світі надводний міст (Ілюстрація).

Зазначимо, вже найближчим часом міст Цзяочжоу Бей Бридж може втратити звання найдовшого надводного моста. В 2009 році почалося будівництво 49.6-кілометрового моста МакаоЧжухайГонконг через естуарій Перлової річки на півдні Китаю.

4. Акасі-Кайкьо – найдовший підвісний міст

Міст Акасі-Кайкьо є одним із «старожилів» серед грандіозних споруд сучасності такого типу. І тут справа не так у розмірах мосту, як у вирішеннях проблем, які перешкоджали побудові такого мосту. Першою з них було застигання бетону під водою, адже через навколишні умови заливати бетон доводилося прямо під воду, а звичайний бетон просто розчиняться у воді. В результаті саме цей міст став причиною створення зовсім нового виду бетону, котрий застигає в будь-яких умовах.

Акасі-Кайкьо - найдовший підвісний міст у світі.
Акасі-Кайкьо – найдовший підвісний міст у світі.

Щодо розмірів мосту – його довжина становить 3911 метрів, з яких центральний проліт займає 1991 метр, а бокові – по 960 метрів. Саме довжина центрального прольоту дозволяє мосту Акасі-Кайкьо втримувати титул найдовшого підвісного мосту у світі ось уже більше 16 років. Крім того, до відкриття мосту Мійо саме Акасі-Кайкьо був найвищим мостом у світі (його пілони досягають 298 метрів у висоту).

Будівництво мосту Акасі-Кайкьо тривало 10 років, а в цьому процесі були задіяні 2 мільйони робочих. На зведення мосту було витрачено 160 000 тон бетону. Щоб втримати цю вагу японцям довелося створити вдвічі міцніший трос, ніж ті, які тоді використовувались при будівництві мостів. Для створення настільки міцного тросу була придумана спеціальна схема: спочатку в одне “пасмо” збирали 127 5-міліметрових дротів, потім 290 таких пасом збирали в трос.

Через нестабільність регіону японці будували міст з розрахунком усіх тамтешніх стихій природи: конструкція Акасі-Кайкьо дозволяє йому витримувати швидкість вітру до 80 м/с (286 км/год) та землетруси силою до 8.5 балів. Як результат будівництво мосту обійшлося більше початково запланованої суми і його вартість склала 5 мільярдів доларів.

Цікавим фактом є те, що якщо розкрутити всі троси і скласти отримані 5-міліметрові дроти в один, то ним можна буде обмотати Землю 7 разів!

5. Міст Сіду – найвище розташований міст у світі

Сіду – це відкритий у 2009 році міст, який є найвище розташованим мостом у світі. Він простягнувся над річкою ущелини в китайській провінції Хубей, котра оточена горами. При висоті 496 метрів над землею міст Сіду є найжахливішим мостом для тих, хто боїться висоти. Для порівняння зазначимо, що під цим мостом можна встановити знамениту статую Свободи чи навіть Ейфелеву вежу.

Міст Сіду - найвище розташований міст у світі
Міст Сіду – найвище розташований міст у світі.

Будівництво моста виявилося непростим завдання, в першу чергу через його розташування: тут було неможливо використати крани, судна чи навіть гелікоптери. Тому інженери придумали використовувати замість усього перерахованого ракети. Близько 1000 метрів сполучного тросу прив’язували до ракети і запускали над ущелиною на іншу сторону, щоб закласти основу моста. Завдяки унікальному розташуванню і унікальному способу будови, швидше за все, цей міст і через багато років залишиться найвище розташованим у світі.

6. Магдебурзький водний міст

Останнім у нашому списку буде зовсім не схожий на попередні міст – по ньому не рухаються автомобілі, потяги чи пішоходи – по ньому плавають човни! Мова піде про Магдебурзький водний міст – справжній технічний шедевр кілометрової довжини, що з’єднав два найбільших судноплавних канали в Німеччині.

Найбільші мости у світі - Магдебургський водний міст
Магдебурзький водний міст.

Будівництво цього унікального мосту почалося ще в 1930-тих роках, однак через Другу світову війну і подальший розкол Німеччини було призупинене. Так тривало аж до 1997 року, поки влада країни не прийняла рішення добудувати судноплавний міст. Як результат вже через 6 років ця масивна споруда з’єднала внутрішню гавань Берліна з портами вздовж Рейнської ріки.

При довжині в 918 метрів на будівництво Магдебурзького мосту знадобилося 24 000 тон сталі та 68 000 метрів кубічних бетону. Саме ж зведення споруди обійшлося німецькій владі в чималі 500 мільйонів євро. Однак витрачені вони були не даремно: тепер капітани барж можуть перевозити вантажі до 1350 метричних тон по 4.25 метровому глибоководному мосту шириною в 34 метри. До цього судна могли завантажуватися тільки на 800 метричних тон.

І хоча у світі є ще десятки величезних за своїми розмірами і в своєму роді унікальних мостів, всім їм приділити увагу ми точно не зможемо. Тому сьогоднішню розповідь про найбільші мости у світі ми завершуємо. Однак вже найближчим часом SciTech підготує для вас, наші любі читачі, нову статтю із серії «Побудовано з розмахом». Про що вона буде? Нехай це поки лишиться загадкою.

Коментарі

  1. Pavlofox 10/08/2014 Відповісти
    • Віктор Хільчук 10/08/2014 Відповісти
  2. Укр 19/10/2014 Відповісти
    • Віктор Хільчук 19/10/2014 Відповісти

Написати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *