Розроблено та протестовано новий клас наночастинок чутливих до сонячного світла

Діаграма квантової точки

Вчені з університету Торонто (Канада) розробили та протестували нові стабільні наночастинки, які чутливі до світла. Це може призвести до більш дешевих та більш гнучких сонячних панелей, а також кращих газових датчиків, інфрачервоних лазерів тощо. Результати дослідження були опубліковані цього тижня в журналі Nature Materials.

Збір сонячного світла цими частинками, які називаються колоїдними квантовими точками, залежить від напівпровідників двох типів: n-типу, які багаті на електрони, та p-типу, які бідні на електрони. Проте у випадку роботи на відкритому повітрі матеріали n-типу зв’язують атоми кисню, позбавляючись своїх електронів, і таким чином перетворюються на p-тип. Канадські вчені змоделювали та продемонстрували новий матеріал колоїдної квантової точки n-типу, який позбавлений вказаного ефекту зв’язки кисню.

Нові гібридні матеріали n- та p-типу досягли рівня конверсії сонячної енергії у 8 % – один з найкращих відомих результатів.

Збереження стабільними одночасно n- та p-шарів не тільки підвищує ефективність абсорбції світла, але й відкриває шлях до світу нових більш ефективних оптоелектричних пристроїв.

Але поліпшені характеристики це тільки початок для сонячних панелей, заснованих на нових квантових точках. Приміром, ці маленькі краплини можуть бути домішені до чорнил та викрашені або надруковані на тонких, гнучких поверхнях, таких як покрівельний ґонт, значно зменшуючи вартість та доступність сонячної енергетики для мільйонів людей.