Телескоп Габбл сфотографував полярне сяйво на Сатурні

New-Images-of-the-Dancing-Auroral-Lights-at-Saturns-North-Pole

За допомогою космічного телескопу Габбл астрономи з НАСА отримали нові зображення полярного сяйва над північним полюсом Сатурна. Зроблені з перспективи орбіти Землі ці фотографії надають детальні зображення цього явища, відкриваючи невідому до цього динаміку руху вогнів сяйва. Причина постійних змін поведінки полярного сяйва на Сатурні лишається однією із загадок планетарної космології. На наведених вище ультрафіолетових фотографіях продемонстровані моменти взаємодії магнітного поля планети із зарядженими частинками сонячного вітру.

Більшість планет Сонячної системи – Меркурій, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун та Земля – мають магнітосферу. Вона являє собою область навколо планети, в якій заряджені частинки контролюються магнітним полем планети. Магнітосфера стиснута з тієї сторони планети, яка звернена до Сонця, а з іншої сторони розтягується далеко за межі планети. Це розширення магнітосфери відоме як магнітохвіст (magnetotail).

Виявляється, що коли частинки сонячного вітру, спричиненого сильним спалахом на Сонці, зустрічаються з Сатурном, то магнітохвіст планети тимчасово зникає. Цю подію можна відслідковувати, вивчаючи динаміку полярного сяйва планети.

Цікаво, що деякі зі зображених на фотографіях сплесках світла, обертаються навколо полюсу планети швидше за обертання Сатурну навколо своєї вісі більше ніж в три рази.

Нові результати були отримані в рамках трирічної кампанії спостережень телескопу Габбл і опубліковані в журналі Geophysical Research Letters. Наведені зображення були зроблені космічним телескопом Габбл у квітні-травні 2013 року. Вони доповнюють ті, які були отримані космічною станцією Кассіні, яка обертається навколо Сатурну. Нижче можна переглянути відео руху полярного сяйва на Сатурні, сформоване з фотографій Габбла та Кассіні.