UJET – революційний електроскутер для мегаполісів

Звичайним скутером зараз нікого не здивуєш, але UJET далеко не звичайний. І справа не тільки у зовнішньому вигляді, де відразу в очі кидається відсутність спиць у колесах. Головна його особливість – це широке використання найсучасніших матеріалів, зокрема одностінних вуглецевих нанотрубок (SWNT).

UJET - революційний електроскутер для мегаполісів

Новий смартджет (саме так його називають творці, а не скутером) розроблявся практично з нуля, практично кожен його вузол довелося винайти заново. Вперше побачивши UJET відразу помічаєш відсутність підвіски, мотора та спиць у колесах. Можна подумати, що це якийсь концепт, а не робочий транспорт.

У звичайний мотоциклів і скутерів використовуються пневматичні або пружинні підвіски, які працюють на стискання. У них є певний ліміт в плані ваги, тому в UJET реалізували інше рішення – торсіонну підвіску (резинометалеву, використовувану у віброгасниках). Це дало змогу відмовитись від спиць і зменшити вагу.

Інше нетипове рішення – захований електродвигун в ободі колеса електродвигун. Його потужність 4 кВт, стартовий момент 110 Н·м, а вага всього лиш 1 кілограм 860 грам. За співвідношенням вага/потужність це один з найкращих моторів у своєму класі.

Найголовнішою ж інновацією є широке використання нанотрубок, завдяки чому вага цього транспортного засобу становить лише 40 кг. Так, у UJET використовуються легкі термопласти типу поліпропілену, які посилені невеликою кількістю нанотрубок (навіть шини з нанотрубками). За міцністю такі матеріали переганяють набагато важчі по вазі аналоги.

Одна з головних якостей нових матеріалів – питома міцність. Щільність алюмінієвих сплавів – 2700 кг/м3, високоміцних сталей – 7800 кг/м3, а вуглепластика – 1600 кг/м3. Питома міцність алюмінієвих сплавів – 18, сталей – ті ж 18, вуглепластика – вже 53-112! А нанотрубок – більше 2500!

За словами розробників, їх електроскутер може подолати на одному заряді акумуляторів до 100 кілометрів. В батареях, до речі, теж використовуються нанотрубки, що дозволило зробити їх більш ємними ніж ті, що встановлюються на електромобілі Tesla.

По витратам енергії на переміщення кілограма корисного навантаження UJET поки що є найдосконалішим персональним транспортним засобом на планеті. Окрім іншого, цей скутер ще й складається, завдяки чому його можна завезти в ліфт та завезти в офіс, якщо з місцем для паркування взагалі біда.

Енергоефективність транспортних засобів

UJET обладнаний навіть бортовою системою, через яку можна міняти режим потужності двигуна та використовувати інші функції (є GPS, GSM, 4G, Bluetooth, Wi-Fi, відеореєстратор). Керувати ними можна як з допомогою клавіш, так і голосовими командами.

Зауважимо, що відеореєстратор записує відразу на смартфон, а з допомогою останнього можна ще й шукати де припаркований ваш смартджет. Для цього достатньо подивитися навколо через камеру смартфона в AR-додатку і прямо на тлі справжньої парковки знайти точку, де знаходиться UJET, і йти до нього.

Цікаво, що при тестовій експлуатації сталися дві аварії, обидві через недооцінку UJET: зовнішній вигляд обманює, люди не очікують такої динаміки. Тому в серійному варіанті буде три режими: Eco, Normal і Sport.

Тільки в режимі Sport буде видаватися максимальна потужність. В режимі Eco доступно лише 50% потужності, але і цього більш ніж достатньо. Ніхто не очікує, що ця маленька штучка починає розганятися, як снаряд по рельсотрону.

На борту UJET розгорнута професійна шина передачі даних, як в сучасному автомобілі. Система безперервно посилає в сервісний центр 64 параметра, тому там знають про кожен смартджет все і можуть непомітно вирішувати багато проблем онлайн. Наприклад, при перегріванні батареї тимчасово обмежити потужність.

Клієнт, звичайно, може відмовитися від передачі даних, але, якщо погодиться, «Великий Брат» буде сильно допомагати.

Треба відзначити, що технологію виготовлення нанотрубок SWNT розробила компанія OCSiAl. Вартість їх виробництва в 75 раз нижча ніж у конкурентів, але не зважаючи на це замовлень не було. Стало зрозуміло, що наразі просто немає ринку нанотрубок, тому було вирішеного його створити. Так було засновано компанію UJET Vehicles і створено UJET в якості демонстратора технології.

«Коли ми навчилися синтезувати одностінні вуглецеві нанотрубки (SWNT), у нас була помилкова думка, що весь світ чекає нанотрубки. Виробники з різних країн, включаючи таких гігантів, як Toyota, вже отримали понад 8000 патентів, пов’язаних з SWNT. Ми були впевнені: як тільки ми заявимо, що вміємо робити нанотрубки за ціною в 75 разів дешевше конкурентів, до нас вишикується гігантська черга технологічних лідерів, які будуть кричати “Ще! Ще!”. Та черга не вишикувалася».

– говорить Юрій Коропачінскій, один із засновників компанії OCSiAl.

В завершення ще цікавий факт, який можна було помітити переглянувши відео вище: акумуляторна батарея в UJET інтегрована в сидіння. При цьому її можна легко від’єднати, поставити на наявні там коліщатка, витягнути ручку та перевезти як валізу до місця зарядки.

Першоджерело

Написати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *