Вчені відстежили ракові стовбурові клітини у хворих людей

cancer cell

Міжнародна група, яку очолюють вчені з Каролінського інституту Швеції та Оксфордського університету, представила докази існування ракових стовбурових клітин. Вчені дослідили групу пацієнтів з мієлодисплатичним синдромом – злоякісні зміни крові, які часто перетворюються на гострий мієлоїдний лейкоз.

У своїй публікації, опублікованій в журналі Cancer Cell, вони наводять вирішальні докази існування ракових стовбурових клітин. Концепція ракових стовбурових клітин була висунута досить давно і протягом років щодо неї точились запеклі дискусії. Згідно цієї концепції в основі раку лежить невелика група ракових клітин, які повністю відповідальні за управління ростом та еволюцією пухлини в пацієнта. Ці ракові стовбурові клітини поповнюють самі себе та продукують інші типи ракових клітин, так само як звичайні стовбурові клітини продукують інші нормальні тканини організму.

Ця концепція є важливою тим, що вона передбачає, що розроблення препаратів та засобів лікування, які дозволяють позбутись таких ракових стовбурових клітин, дозволить видалити рак загалом: вибірково позбувшись ракових стовбурових клітин, решта ракових клітин не зможуть підтримувати існування раку.

Про існування ракових стовбурових клітин вже повідомлялось в дослідженнях різних типів людського раку. Проте попередні роботи лишались суперечливими, адже лабораторні тести, які використовувались для ідентифікації ракових стовбурових клітин, не були достатньо надійними і часто не відповідали реальній ситуації захворювання пацієнтів раком.

Цього разу шведські та англійські вчені дослідили ракові клітини в кістковому мозку пацієнтів з мієлодисплатичним синдромом та прослідкували за їх розвитком. Використовуючи генетичні інструменти визначення клітин джерел появи ракових мутацій, вони показали, що окрема та рідкісна група клітин мієлодисплатичного синдрому відповідають всім ознакам ракових стовбурових клітин і що жодні інші клітини синдрому не здатні поширювати пухлину.