Виявлено вплив музичної освіти на ефективність роботи мозку

Зображення з МРТ при переключенні з однієї задачі на іншу під час тестування. Панелі А та В: активність мозку в дітей з групи з музичною освітою та контрольної групи відповідно. Панель С демонструє ділянки кори головного мозку, які краще розвинуті в дітей з музичною освітою.
Зображення з МРТ при переключенні з однієї задачі на іншу під час тестування. Панелі А та В: активність мозку в дітей з групи з музичною освітою та контрольної групи відповідно. Панель С демонструє ділянки кори головного мозку, які краще розвинуті в дітей з музичною освітою.

Вчені з Гарвардської медичної школи (Массачусетс, США) виявили зв’язок музичної освіти з довготривалим поліпшенням ефективності роботи головного мозку. Дослідження проводились методом магнітно-резонансної томографії (МРТ) і стосувались як дітей, так і дорослих.

Хоча вплив музичної освіти на когнітивні здатності людини було виявлено значно раніше, її вплив саме на розвиток виконавчих функцій дотепер було вивчено поверхнево. Крім того, в минулих дослідженнях не робилось повноцінне сканування мозку, яке дає об’єктивну оцінку ефективності роботи префронтальних областей кори.

Виконавчими функціями в нейропсихології називають високорівневі когнітивні процеси, які дозволяють людям швидко отримувати та опрацьовувати інформацію, контролювати свою поведінку, розв’язувати різні задачі, планувати та швидко підлаштовуватись під конкретну ситуацію.

В своєму новому дослідженні вчені провели порівняння групи з 15 дітей від 9 до 12 років, які отримали добру музичну освіту, з контрольною групою з 12 дітей того самого віку. Піддослідні з першої групи регулярно відвідували приватні уроки музики протягом мінімум двох років. Кожна дитина практикувалась в опануванні якогось музичного інструменту протягом 3,7 годин на тиждень в середньому.

Вчені намагались підібрати групи таким чином, аби різниця між представниками обох груп була виключно пов’язана із музичною освітою. IQ в представників обох груп були також на одному рівні.

Паралельно вчені проводили подібні експерименти з аналогічними групами дорослих: 15 професійних музикантів та 15 людей без музичної освіти.

При проходженні когнітивних тестів як музиканти, так і діти з музичною освітою показали значно кращі результати, які стосувались виконавчих функції. Це підтвердило й сканування МРТ, яке проводилось протягом тестування.

Отримані зображення показали підвищену активність в префронтальних областях кори головного мозку в людей з музичною освітою. Саме така активність дозволяє людині ефективно обробляти інформацію та швидко переключатись з однієї задачі на іншу.

Враховуючи важливість виконавчих функцій фахівці радять підвищувати їх рівень, наприклад, шляхом регулярних вправ на якомусь музичному інструменті.

Першоджерело

Написати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *