Вживання в їжу комах мало ключовий вплив на еволюцію приматів

Мавпи капуцини

Згідно нового дослідження вчених з університету Вашингтона в Сент-Луїсі, вживання в їжу комах пращурами людини та інших приматів могло призвести до збільшення в них розмірів мозку та значного поліпшення когнітивних функцій.

У статті, яка опублікована в журналі Journal of Human Evolution, вперше детально демонструється, як зміна сезонів призводить до зміни поведінки мавп при пошуках їжі.

Як зазначають дослідники, дієта предків усіх приматів давно вже була визнана одним з ключових факторів людської еволюції. Вживання в їжу комах через складнощі пошуку рослинної їжі зробило великий внесок у когнітивну еволюцію людини та, можливо, започаткувало використання знарядь праці.

Вчені протягом п’яти років вивчали поведінку мавп капуцинів на Коста-Риці. Коли капуцини були змушені шукати для харчування комах та їжу, що зарита в землю, в них відбувся суттєвий розвиток сенсомоторних здібностей, як, наприклад, спритності при використанні різноманітних знарядь або вміння вирішувати складні задачі.

Видається, що давні примати почали використовувати комах в їжу, коли через зміни погодних умов вони не могли знайти в достатній кількості фрукти та іншу рослинну їжу.

Через це в них розвинулись масивні щелепи та міцні зуби, а травна система змінилась так, що могла використовувати як рослинну їжу, так і тваринну.

Окрім того, непроста задача пошуку комах разом з новим типом їжі, яка містила велику кількість білків та жирів, зробила вирішальний внесок у збільшення мозку пращурів сучасної людини та поліпшення їх когнітивних здібностей.